Lokal overtakelse (OPS) | Modell innenfor Avinor system | Ren Avinor modell | Tjenestekonsesjon modell | |
---|---|---|---|---|
Nøkkel funksjoner lufthavn | ||||
Ruteutvikling | 25 | 5 | 5 | 20 |
Bakkebaserte inntekter | 15 | 6 | 3 | 12 |
Teknisk og operasjonelt | 6 | 6 | 10 | 6 |
Juridisk | 10 | 20 | 20 | 10 |
Økonomiske/kommersielle funksjoner | 20 | 4 | 4 | 8 |
PR & lobbyvirksomhet/Bedriftens samfunnsansvar (corporate social responsibility/CSR) | 20 | 5 | 5 | 15 |
Kritiske suksess faktorer for regionen | ||||
Fungerer modellen innenfor gjeldende (og mulige fremtidige) nasjonale og internasjonale regelverk? | 20 | 12 | 20 | 12 |
Vil modellen opprettholde dagens trafikk/tilbuds nivå? | 20 | 12 | 8 | 20 |
Vil modellen stimulere til videre utvikling av HAU? | 20 | 12 | 8 | 20 |
Vil modellen bidra til positive samfunnsmessige konsekvenser? (Dvs. vil den bevare arbeidsplasser i regionen og bidra til skapning av nye? | 25 | 15 | 15 | 20 |
Er modellen gjennomførbar og attraktiv fra et forretningsmessig perspektiv? (Dvs. for Avinor og/eller andre aktører) | 15 | 9 | 6 | 9 |
Total | 196 | 106 | 104 | 152 |